En dag som alla andra

Imorse var det Mattias som gick upp först för omväxlingens skull. Han skulle till stan med sin syster och mormor, och jag hade sovmorgon. Och jag måste säga att det var underbart att få ligga kvar längst haha ;)

Men till slut var jag med tvungen att gå upp, och traska iväg till bussen. Nu sitter jag i skolan, och känner än en gång att lektionen är helt meningslös. Varför ska det vara så svårt att göra en lektion intressant, eller åtminstone värd att gå på?
Har fixat lite papper som jag ska ta med mig ut till konfirmanderna idag. Dom ska få svara på en enkät som min grupp har gjort. Om det är okej för ledarna såklart. Men hoppas att det ska gå bra.


Sen ikväll ska jag hem och mysa ner mig i soffan med en kopp te och min underbara sambo. Och i den stunden vet jag att jag kommer skita fullständigt i om lektionen var dålig eller inte. Han får mig att må bra, även om dagen har varit dålig. Ibland är nog livet rätt bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0