När är man egentligen vuxen?

Idag var dels en rätt bra dag. Och dels en skitdag.

Ibland funderar jag över på när man egentligen räknas som vuxen. Inte bara i samhället, utan av personer i sin närvaro. Jag kan faktiskt tycka att man kan få räknas som vuxen om man snart fyller 20 år. Men jag antar att inte alla är av samma åsikt.

Jag kan störa ihjäl mig på om folk behandlar mig som en liten unge, och inte tror att jag klarar av ansvar eller kan ta egna beslut. Klart jag fattar att man inte kan göra hur som helst, när som helst. Men å andra sidan så vill jag kunna göra det jag vill. Det jag känner för. Jag har ingen lust att göra saker bara för att jag borde. Eller för att någon tycker att jag borde.


När tycker ni att man kan kallas för vuxen? Och borde man inte få göra det man själv mår bäst av, när man nu är vuxen?!

En liten fundering bara... Vet inte om det blev rörigt. Men det är lite rörigt nu.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vet att du menar mig, men ibland kan man kanske inte se saker på ett vettigt sätt själv. Det gäller även mig själv så det handlar oftast inte om ålder eller vilket förhållande man har till varandra. Jag vill bara inte du ska ge upp en bra utbildning utan att tänka innan. Och det var av omtanke, bättre bry sig lite för mycket än inte alls???? Du är och förblir min unge hur gammal du än blir.....Jag älskar dig nu, har alltid gjort och kommer alltid göra....Puss

2011-02-09 @ 21:02:09
Postat av: Céline

Lätt att man är vuxen när man har medmera-kort asså, haha ;) (A)



2011-02-10 @ 09:46:45
URL: http://celinsaan.blogg.se/
Postat av: Leo

Vuxen är man när man känner sig vuxen, men jag håller nog med "mordin". Ohört! ;0)



Leo

2011-02-11 @ 23:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0