Förändringar

När man snart slutar gymnasiet, står man inför många olika förändringar. Antingen ska man börja jobba, eller så ska man börja läsa på universitetet. Man kanske ska flytta hemifrån, och kanske till och med till en ny stad. Man lämnar kompisar och familjen för att starta något nytt. Något eget.

I och för sig ska inte jag så långt, eftersom jag ska plugga första året i Linköping (trettio minuter härifrån) och resterande år här i Norrköping tyvärr. Jag hade faktiskt velat flytta härifrån. Men nu blir det som det blir. Jag ska i alla fall flytta hemifrån. Jag känner att dels så behöver jag det, plus att mami vill ha rummet som jag bor i. Så lösningen är nog rätt bra ändå.

Jag ska faktiskt åka och kolla på två lägenheter tillsammans med mamma redan på fredag, så får vi väl se om det är något som passar.


Jag tror att förändringar kan vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0