12 liter mjölk?!

Jag var nere i affären nyss för att köpa lite ris. För det första hade dom inte det riset jag ville ha, och för det andra blev jag sjukt irriterad över alla människor som stog i vägen överallt. Ni vet när gångarna i affären är sådär lagom trånga så man precis får plats två personer. Och sen står en människa mitt i gången och funderar i typ hundra år på vilken yoghurt dom ska ha. Och så står man där och försöker komma förbi, och som låtsas som om dom inte ser än och fortsätter fundera. Till slut brukar jag bli tillräckligt sur för att muttra ett "ursäkta!" och sen klämma mej förbi.

När jag kom fram till kassan med min lilla påse med ris så var det ju såklart en mil lång kö. Men sånt händer ju. Jag tycker det är rätt kul att stå och kolla vad dom framför en lägger upp där på rullbandet. Det sägs ju att man kan räkna ut vad det är för slags person på vilka varor de har i korgen. Det var bara det att mannen framför mej i kön ställde upp 12 liter mjölk på bandet. Och då undrar jag, vad ska man med 12 liter mjölk till? Inte hinner man dricka upp det innan det blir dåligt. Eller, det är klart. Har man 10 barn, eller har en stor pasion för O'boy kanske det är möjligt. Vad vet jag...

Kommentarer
Postat av: Tomas

12 liter mjölk, hm...Bäst Före-datumen brukar väl vara en vecka så säg att han dricker två paket om dagen, kan väl inte vara omöjligt? liksom en 2/3 l till frukost, 2/3 l till lunch och 2/3 l till kvällen...eller så har han som sagt törstiga barn. Eller jobbade på ett dagis. Eller så ville han helt enkelt ha nånting att läsa, och föredrog mjölkpaket framför dagstidningen;)



Du får helt enkelt fråga nästa gång du ser honom:)

2010-03-15 @ 22:53:51
URL: http://edstrand.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0