Konsumentverket

Jag tänkte bara berätta lite mer om min lilla dust med ett fondföretag, eller vad det nu är.

De ringde ju upp mej för en månad sedan ungefär, och pratade omkull mej och fick mej att gå med på att överväga ifall jag ville ha en prenumeration på en tjänst som hette PPM-nytt. Jag skulle få villkoren för denna tjänst hemskickade till mej, men även i ett mail. Efter det skulle jag ha 14 dagar på mej att ångra mej ifall jag ville det. Annars skulle de "ta det som ett ja". (De här 14 dagarna har man alltid på sig att ångra sig, enligt svensk lag).

Det konstiga var att jag aldrig fick några villkor, varken på posten eller i något mail. Men förra veckan damp helt plötsligt en faktura ner i brevlådan. Då blev jag riktigt förbannad. Jag har ett ex antal gånger varje dag sedan dess försökt komma fram till deras kundtjänst. Men helt utan framgång. Jag skickade sedan ett par mail, men fick inte svar där heller.
Förrän igår. Då skrev någon därifrån att hon läst mina mail, samt att hon tagit emot ett telefonsamtal från mej (det KAN inte stämma för det är inget som någonsin har svarat). Hon sa också att "hon beskrivit för mej att de skulle ta det här längre och se om det kunde lösas".

Då fick jag nog, och kontaktade konsumentverket. Jag förklarade mitt problem för dem i ett mail, och imorse ringde de upp mej. Han berättade precis hur jag skulle gå tillväga, och varför. Det kändes verkligen bra efteråt, och nu vet jag ju att jag har rätt vilket gör det hela ännu lättare.

Så jag tänkte bara ge er ett tips. Gå ALDRIG med på något sådär över telefon, med tanke på att det kan vara som i mitt fall, antagligen en stor bluff.
Så gör inte om mitt misstag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0