Jag har ångest.

Okej. Såhär är det. Eftersom jag inte hade matte C när jag tog studenten, kunde jag inte söka in på flygledarutbildningen direkt. Därför sökte jag en matte c-kurs på distans, och några andra kurser på LiU. Men jag sökte även affärslogistik på Logistikhögskolan, som en backup, ifall jag inte skulle komma in på det andra.
Inget konstigt med det tänker ni. Nej, det är det ju inte.
För ett par veckor sedan fick jag beskedet att jag hade blivit antagen till affärslogistikprogrammet. Och då tänkte jag att "åh vad bra!", och började ställa in mej på att börja där. Sen för ett par dagar sedan fick jag även veta att jag kom in på både distanskursen i matte och en annan kurs. Och där har va upphovet till min ångest.
- Vad i helvete ska jag välja?!

Det positiva med affärslogistikprogrammet är ju att det bara är två år, plus att det är stor chans att få jobb direkt. Dessutom ligger det här i Norrköping vilket gör att jag slipper pendla.
Om jag tar mattekursen och ett par andra kurser på LiU, och sedan söker till flygledarutbildningen om ett år, ja du är det ju fyra år innan jag är klar. Och chansen att få jobb är kanske inte riktigt lika stor. Men å andra sidan så är det ju egentligen det jag har kommit fram till att jag vill göra. Och jag tycker att det verkar vara mycket intressantare.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0