Surt inlägg

Nu har jag gått och stört mejpå olika saker ett tag och är bara tvungen att få skriva av mej.

Nu under två veckors tid har jag tagit samma buss varje morgon på väg till praktiken. Just det är väl egentligen inte så konstigt. Men till det hela hör det att två andra tjejer har tagit samma buss varje morgon. Som flera av er kanske vet är mitt morgonhumör inte alltid är på topp. Helst vill jag vara ifred tills jag har kommit fram till skolan/jobbet. Men dessa tjejer tar verkligen kol på mej. Dom pratar hela tiden. Från att de ses på busshållplatsen till de går av och jag inte hör dom längre. Och dom pratar HÖGT. Under dessa veckor har jag fått lära mej att ena tjejens franskalärare är störd i huvudet för att hon har gett dom en planering, att dom trodde att de skulle få sänkt betyg i idrott för att dom glömde skridskorna hemma, att nån FK har en snygg tjej som "skåpsgranne", att en av tjejerna hade sin mammas tunika på sig, att en av dom skickar gratis sms till den, den och den, och mycket mer. Mer än jag hade velat veta. Det är sjukt störande. Dom pratar ju så högt att man inte kan koppla bort det heller... Grr.

Sedan sröt jag mej så in i norden på tjejen som gör praktik på samma ställe som mej. Varje dag, så fort något är jobbigt så känner hon tydligen ett stort behov av att förmedla den informationen. Så idag har jag fått veta att hon har ont i ryggen sisådär 14 gånger, och att hon är hungrig varannan timme. Jag hade lust att säga åt henne att jag faktiskt inte bryr mej, men jag lyckades att lägga band på med i sista sekunden.
Samma sak när någon berättar för oss vad vi ska göra, som idag. Vi skulle lägga upp skor och en tjej berättade hur vi skulle lägga det så det skulle få plats bäst. Och sen lägger den andra tjejen sina skor precis tvärt emot. Jag menar, hur fan tänker hon då? Men jag sa inget då heller.
Sen skulle vi flytta massa hyllor med böcker till en ny plats och så börjar hon ställa böckerna framför varandra fast det var olika böcker, och jag säger då "hmm, dom kanske inte ska stå framför och så, utan så så man ser alla olika böcker" då tittade hon bara på mej som om jag var dum i huvudet och gav mej komentaren "men vadå, dom får väl kolla bakom". Bra affärsämne det där alltså. Not. Precis som när en kund kommer och frågar nått. Hon blir helt handlingsförlamad, och jag får kliva in och hjälpa kunden. Jippie.

Förlåt för ett oerhört klagande inlägg. Men jag var bara tvungen att skriva av mej.



//Bitterfittan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att det är riktigt jävla dåligt att du skrivit detta inlägg. Med tanke på att tjejen som praktiserade med dig,som gör allting "såå jävla fel" och du är så jävla duktig kan läsa det. Och förmodligen redan har gjort det. Fyfan vad dålig stil,INGEN RESPEKT kallar jag det. HOPPAS DU SKÄMS SOM EN HUND,FÖR DET BORDE DU GÖRA!

2010-01-22 @ 16:51:11
Postat av: Anonym

Kul att du vill att vi inte ska vara anonyma när du inte sa till den du praktiserar med att du inte vill höra hennes klagande.

2010-01-22 @ 21:14:37
Postat av: Anonym

Är typ bästa vän med henne och du och jag går i samma skola. Be prepared.

JAG ÄR NÄRMARE ÄN DU TROR.

Ps. alla säger ungefär lika positiva saker bakom din rygg som du säger bakom annars. Du är tydligen lika irriterande som jag uppfattat dig på håll.

2010-01-22 @ 21:17:53
Postat av: Malin

HAHA patetiskt!En blogg är väl ändå till för att skriva vad man tycker och tänker? Eller har jag missuppfattat saken? I Så fall går det ju alltid att anmäla inlägget och det finner jag tyvärr inte mycket underlag till. Åsiktsfrihet och yttrandefrihet gäller i det här landet om inte jag minns fel..

2010-01-22 @ 21:36:48
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jag måste ju få undra lite. Till er anonyma duktiga människor. Om det nu är INGEN RESPEKT att på en offentlig blogg, där alla vet vem man är, skriva sina åsikter, vad är det då att utan sitt namn skriva en massa skit om folk?



Som Malin säger finns det yttandefrihet, Myh får väl tycka vad hon vill om vem hon vill, likaväl som att ni får tycka att hon är irriterande.



Men det finns en skillnad, att hon står för vem hon är och vad hon tycker. Medan ni bara tycker, utan att stå för vem ni är. Sen kan man ju fråga vad det spelar för roll att du är "närmare än du tror"? Vad ska du göra åt saken, gå fram och berätta vad du tycker om henne? Rannsaka er själva innan ni snackar anonym skit om folk, Myh står i alla fall för det hon tycker!

2010-01-22 @ 22:04:38
URL: http://www.metrobloggen.se/sanningenomtomas
Postat av: Elli :)

Tjena, jag vill inte vara anonym just för att jag står för vad jag vill säga (skriva?) och inte heller bråka. Men jag måste säga att det är tydligt att det är "V" du skriver om eftersom jag var på maxi själv och såg med egna ögon att det var ni två som jobbade ihop + att jag var där några veckor tidigare och hade praktik och jag vet att dom placerar praktikanter efter vilken skola man går på och om man känner varandra sen tidigare vilket ni gör. Även om du gärna vill förneka det kanske? MEN till saken så visst du har ALL yttrandefrihet du vill ha och du ska inte få utstå elaka kommentarer MEN hur hade du själv reagerat? Jag bara undrar...du kan säga NU att du skulle vara hur lugn som helst och "inte bry dig" men "V" som trolgtvis har läst det här måste har blivit enormt ledsen och sårad...men det rör väl inte dig ryggen antar jag? Du står ju för din åsikt :) Och att skriva elaka saker om människor..det är en fin åsikt...ja..dessutom att hon klagade på att hon hade ont etc det kan jag förstå för jag gör liknande saker när jag själv försöker bryta tystnaden..få igång ett samtalsämne. Det kanske inte är världens bästa sätt..frågan är om du är tillmötesgåennde eller? ..Btw att du skyller på att "många andra tjejer jobbade där" tyder bara på att du försöker skylla ifrån dig liiiiiiiite det måste du ju erkänna.



jag har så myckiet mer jag skulle vilja skriva..men jag antar att det jag "säger" rinner av dig som vatten...typ..du bryr dig nog inte..men jag skulle vilja att någon sa så om det var mig du skrev om..



Men som sagt inget intresse av tjaffs eller liknande...vill bara försöka "förklara" hur de som kommenterat ovan kanske resonerar lite halvt?



Ha det bra

2010-01-22 @ 23:24:21
Postat av: Céline

hahaha amen vafan är det här. Folk verkar ha för lite att göra om de orkar bry sig om sånt här...Det är ju fan komiskt. Folk får väl skriva sina åsikter herregud.

2010-01-23 @ 13:35:48
URL: http://celinsaan.blogg.se/
Postat av: Daniella

Som Celine säger det är ju komiskt att vissa människor ens orkar hålla på. Inlägget har ju inget att göra med vad Myh tycker om henne, bara att hon blev irriterad på att hon klagade. Också som Céline skriver, folk verkar ha för lite att göra...

2010-01-23 @ 16:55:17
Postat av: V

HEHE . Jag bryr mig inte ett dugg av vad du skrev. :) du har rätt till din åsikt så som ja har rätt till min. Jag hade inte ens någon anning om att du hade skrivit något i din blogg förens igår , då vännerna sa det. !!.



Men jag antar att de anonyma kommentarena vill att du som står för vad du tycker och skriver ska skriva mitt namn istället för hon. Helt ok för mig.



aya som sagt du får tycka precis vad du vill .



2010-01-23 @ 21:47:57
Postat av: Oscar

HAHAHAHAHAHA ( Vet inte vem det är du pratar om men kom igen) Be prepared.? Är det en hobby turk? jaja Myh du fattar varför jag skrattar. (Som sagt) Ironi,. ( Hoppas ingen blir arg...... )

2010-01-24 @ 23:57:36
URL: http://www.kyss47.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0