100101

Godagens på er!

Hoppas att ni hade ett trevligt nyår, och slålade och smällde raketer vid tolv, för det gjorde jag.
Kvällen bestog av matlagning, middag, lekar, singstar, spotify, skålar, tal, Anna Anka i ny bemärkelse, djupa disskusioner (jag lär mej aldrig tava det ordet!) och mycket skratt. Så jag är mer än nöjd med mitt nyår.

Vid tolv smällde vi som sagt raketer. Att lådan med fyrverkeripjäserna började brinna istället för att smälla dom sista, är en annan historia. Sen stog vi och tittade på alla sega idioters raketer. (Dom började ju typ kvart över, haha). Sen gick jag in, med tanke på att jag hade strumpbyxor och öppna skor.

Traditionsenligt tittade vi på Tomten är far till alla barnen, och jag och Mathilda insåg att vi tragiskt nog kan nästan varenda replik. Efter det skulle jag pumpa upp min luftmadrass, och jag pumpar och pumpar, och börjar efter ett tag undra varför i helvete det inte händer nått?! Kommer då på att jag glömt att sätta i korken i det andra hålet i madrassen (den har två av någon jäkla anledning). Så när den var på plats gick det betydligt fortare. Host.

Jag somnade nog någon gång vid halv fem efter att Mathilda hade kastat en tandborste i huvudet på Tobias och fått honom att sluta snarka. Men sömnen blev inte speciellt långvarig då det var kallt som satan i rummet, så jag låg mest och huttrade tills jag hörde att folk hade gått upp.

Vi åt en tyst frukost (alla var suuuupertrötta) och sen städade vi och for hem. Nu ligger jag skönt i min säng och håller tummarna för att mami ska komma hem med en hyrd film snart.



Är det bara jag som tycker att datumet ser otroligt muppat ut?! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0