Fjortonde februari 2010

Hej bloggen. Nu är jag tillbaka i vardagen och bloggandet. Helgen fick bli en paus helt enkelt. Jag kände inte för att blogga alls, för jag hade inget vettigt att skriva. Men nu ska jag ta nya tag!

Som alla säkert vet är det alla hjärtans dag idag. Egentligen tycker jag att det mest är en påhittade dag, som är alldeles för komersiell och som borde tas bort. För vem har sagt att man enbart ska sprida kärlek den fjortonde februari? Varför inte göra det varje dag?
Men å andra sidan så är det ju faktiskt rätt mysigt att det pyntas med hjärtan överallt och att man myser lite extra med den man tycker om, bara för att liksom. Och det behöver ju inte tvunget vara någon man är kär i, utan det kan ju lika gärna vara en vän man tycker mycket om. Man kan sprida kärlek på olika sätt.
Jag fick nyss ett sms från en vän där jag fick veta att han var glad att jag var hans vän. Bara något så litet, värmer så mycket. Så kom igen, och sprid kärlek. Inte bara idag, utan alla andra dagar med.

Livet är alldeles för kort för att inte berätta för den man älskar att man gör det.


Hur har ni spenderat alla hjärtans dag? Vad tycker ni om den?
Mysigt eller komersiellt jippo?




Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihihi, visst är det kul att jag hittade dem! ;) fast nu är de slängda... jag tycker om alla hjärtans :)

2010-02-14 @ 22:24:15
URL: http://mangoom.blogg.se/
Postat av: Céline

Alla hjärtans dag e ju mysig i grund och botten, men som sagt ska ju allt kommersialiseras i dagens samhälle... Men jag sätter på skygglapparna och myser lite extra bara :)

2010-02-15 @ 17:34:47
URL: http://celinsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0