Koppla hunden!

Var nyss nere i affären där jag hade inhandlat lite lunch tills imorgon. På vägen hem möter jag en man med en hund. Hunden är okopplad, och precis som jag brukar så tänker jag låtsas att jag är grymt hundrädd om hunden skulle få för sig att komma fram till mej. Okopplade hundar är något jag stör mej enormt på.
Men precis innan hunden och jag hinner mötas, får hunden syn på en katt som sitter i backen bredvid. Och jäklar vad hunden fick fart efter den.
Utan att tänka mej för stannar jag upp ett par sekunder och tittar efter hunden som är i full färd med att jaga katten. Jag slänger en sur blick mot ägaren till hunden som verkar tycka att det är helt okej att hunden jagar livet ur en stackars katt. Han verkar fatta vinken och när han börjar vissla och ropa efter hunden, går jag vidare igen.

Vid ett tillfälle hade jag lust att säga honom ett och annat om att det finns hundrädda människor och att man faktiskt inte får ha hundar okopplade såhär mitt i stan. Men jag gjorde det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0