Trasig tvättmaskin!

Idag var skoldagen allmänt yr, och jag visste nog egentligen inte vad jag gjorde. Jag och Malin var lite tokiga innan samhällen, och höll på att rymma därifrån. Men sen var vi dumma nog att gå dit, och satt och hade tråkigt hela lektionen. Gillar inte alls våran lärare. Hon är riktigt dryg mot mej och Malin. Vet inte varför om jag ska vara ärligt. Men irriterande är det i alla fall. Vi har ju inte gjort henne nått.

Efter skolan sprang jag ner på stan och köpte nytt busskort. Måste ju ha det eftersom jag ska ut till mormor massor de här veckorna. Sen åkte jag hm och slängde mej i soffan en stund. Där fick jag dock inte ligga länge innan mamma kom hem och beordrade mej att städa, haha. Men nu har jag gjort det i alla fall.
Medan jag städade hörde mamma och jag som en smäll, och undrade vad det var. Men vi hittade aldrig anledningen. Sen när mamma skulle in i badrummet märker hon att tvättmaskinen inte går. (Hon satte igång den ca 15 minuter innan). Då kom vi fram till att det var proppen till tvättmaskinen som måste ha gått, och att det var det som smällde. Så mamma rotar runt i lådan efter en ny, men hittar ingen, så hon går in och frågar grannen. Dock utan resultat där med. Så hon satte sig på cykeln och åkt ner till Ica i ösregnet (vi behövde verkligen tvätta!).
Sen kom hon tillbaka, satte i proppen och tryckte på start-knappen. Inget hände! Maskinen lös och allting, men han började liksom aldrig att tvätta. Vi försökte allting man kan försöka med en stackars tvättmaskin, och till slut gav vi upp. Maskinen är officiellt trasig. Och vi har inte tvätt-tid förrän om en vecka. Hur ska jag klara mej är frågan?! haha.

Nu ska jag snart slänga mej i soffan igen och kolla på tv. Sen blir det sängen och SOVA!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Våran tvättmaskin gick också sönder, fast när det var typ fem minuter kvar, så nu har vi en hel drös med dyngsur tvätt hemma:P

2009-09-04 @ 08:44:10
URL: http://www.metrobloggen.se/sanningenomtomas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0