Äventyr

Nu har jag kommit hem från ännu en mysig filmkväll hos min bästa Malin! Och vad vore en kväll där utan äventyr!
Vi hyrde en Wallander-film och låg där i soffan och var hur onyttiga som helst verkligen. Nästan så jag har förbrukat en dag nästa helg med, haha. Sn fördrev vi tiden tills min skulle komma med att titta på trollkarlens hemligheter. Sen vid klockan nio går jag ut i regnet för att hinna till bussen, som då enligt Malin går tio över nio från hållplatsen.
Men när jag går mot bussen hör jag något, och så tittar jag ut mot vägen, och vad åker där om inte min buss! Tar upp telefonen och ringer Malin. Hon hävdar bestämt att bussen visst ska gå tio över, men när hon sedan tittar i tidtabellen utbrister hon : OJ! Och jaa, mina vänner, nu har även Malin kollat fel ;)
Bussen gick redan vid nio, så det fanns inte mycket att göra än att fortsätta mot 459:ans hållplats lite längre upp. Men äventyret tar inte slut där. När jag ska gå över diket på vägen till hållplatsen ser jag något i gräset som rör sig, och får för mej att det är en RÅTTA! Så jag börjar skrika som en stucken gris (jaa, jag hatar råttor, och jaa, jag hade fortfarande Malin i telefonen, haha) Då hoppar en katt typ en meter upp i luften och försvinner snabbt som attan. Och när min hjärna faktiskt fattar att det var en katt och inte en råtta, så börjar jag skratta! Och jag kan verkligen inte sluta! Jag skrattade så tårarna rann, och Malin fattade nog ingenting. Fick förklara för henne när jag hade slutat skratta, men jag vet inte om hon fattade då heller, haha!

Sen skulle Malin se på film, och jag fick stå där och vänta på bussen i regnet. Den var lite sen, men den kom till slut i alla fall. Lyssnade på Lars Winnerbäck hela vägen hem, och sedan blev det att cykla hem i regnet från Söder. Nu är jag som sagt då äntligen hemma från mitt lilla äventyr i Söderköping, och ska snart krypa ner i sängen.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0