Specsavers glasögondjungel

När jag åkte ner till stan förut hade jag och mamma kommit fram till vart Specsavers antagligen låg. Vi hade fel. Huset som vi trodde att det låg i, fanns liksom inte kvar! Så där stog jag och undrade, vart fasen ligger det då då?! Så jag gick och tog ut pengar så länge. Och av en händelse, tittade jag bort mot där man går mellan Linden och Domino, och där, fanns en stor grön skylt där det stog Specsavers. Jag var räddad!
Så fem i halv fem var jag på plats och fick sitta och vänta en stund. Och sen var det dags för undersökning. Jag kan säga med en gång att det var det mest förvirrande jag har gjort i mitt liv. Man skulle titta där, och i en annan sak och så skulle man läsa, och tycka att streck var olika och ja det fanns liksom inget slut på det kändes det som. Men efter vad som kändes som en timme (det var kanske en kvart) så kom hon tanten fram till ett och annat. Jag är tydligen översynt, plus att jag har brytningsfel på vänster öga. Så det är bara att säga, Hej glasögon!

Sen kom ju det allra svåraste. Att välja bågar. Jag säger bara stackars tant som skulle hjälpa mej. Jag måste vara den jobbigaste kunden i världen. Det tog minst en halvtimme för mej att välja, haha! Hon tog fram båge efter båge, men inget passade. Men till sist blev det två som jag gillade i alla fall. (Man får två till priset av en). Sen kollade jag på prislappen. Hutlöst pris för att kunna läsa lite böcker säger jag bara. Men men, det var ju bara att betala. Så nu är man lite fattigare också.

Nu måste jag egentligen plugga. Men som vanligt har jag ingen lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0