Ett nytt perspektiv

Ni som känner mej vet att jag har varit lite nere, och ganska trött på sista tiden. Jag har inte riktigt varit mej själv på ett tag nu. Men jag börjar tröttna på det nu. Jag ska ta tag i mig själv nu. Man måste nog göra det ibland. Så nu ska jag göra ett försök!

Jag har sett många filmer på sista tiden. Filmer som helt plötsligt har förvandlats från att bara vara filmer, till att faktiskt ge mej motivation. Jag vet att allt som händer i filmer bara är påhittat för att det ska sluta bra. Men på något sätt har det gett mej hoppet tillbaka. Hoppet på att jag också kommer hitta någon till slut!
Visst saknar jag känslan av att vara kär. Men jag kan inte bara gå runt och vänta på kärleken. Då kommer jag ju kanske hinna ruttna bort. Nej. Jag ska ha kul! Jag ska ha kul med mina vänner. Dom får mej att må bra och jag älskar dom för det!

En annan sak jag har kommit fram till, är att man inte presterar bra, om man inte är glad. Det gör i alla fall inte jag. Det går inte lika bra i skolan när jag är ledsen, som när jag är glad. Och jag är inte en lika bra ledare när jag är ledsen, som när jag är glad. Helt enkelt, jag behöver vara glad! Så jag tänker göra saker som gör mej glad.
Jag tänker fika i veckorna, bara för att det är så gott. Jag tänker ta en godisbit eller två på en tisdag, bara för att jag kan. Jag tänker försöka börja dansa igen, för att jag tycker att det är kul. Jag tänker hjälpa Mathilda med Bosse, för att jag älskar känslan jag får i stallet. Jag tänker resa, hit och dit, så fort jag får råd, bara för att jag älskar det. Jag tänker plugga i Kalmar, för att jag vill. Jag tänker festa och dansa fötterna av mej, för att det är kul. Och jag tänker göra alla andra saker jag kommer på, bara för att jag kan!
Och förhoppningsvis gillar ni mej lika mycket för det. Fast jag är en resande, hästtjej som dansar genom nätterna med godis i magen, och har drömmar om livet i framtiden!

Jag ska se på livet med ett nytt perspektiv! Och hålla tummarna för att även jag får mitt lyckliga slut...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så klokt! Du är ju värd att må bra! <3

2009-11-09 @ 00:08:46
URL: http://mangoom.blogg.se/
Postat av: Tomas

Du tänker så himla rätt! Kör hårt vännen, du har garanterat ett toppenliv framför dig:)

2009-11-09 @ 00:31:10
URL: http://www.metrobloggen.se/sanningenomtomas
Postat av: Daniella

Jag håller fullständigt med! You go girl!! Som sagt du är värd att vara lycklig och glad. Och jag tycker iaf om dig lika mycket även om du har godis i magen och är i stallet och dansar fötterna av dig! Puss på dig hjärtat för att du är du och för att du är bra! Puss

2009-11-09 @ 01:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0