Alvastra kloster och Vadstena

Idag har jag ägnat mej åt mina konfirmander, och arbetet med dom. Tillsammans med Liza och Anna åkte vi ner till Alvastra klosterruin och tittade lite. Det var riktigt fint kan jag säga. Dom skulle till och med ha bröllop där senare på dagen.
Liza berättade lite om klostret, och sedan gick vi runt och kikade lite. Fast konfirmanderna lekte mest kurragömma. Men som Liza sa; dom upplever det på sitt sätt. Ett ganska bra påstående. Sedan blev det baguetter med kycklingröra till lunch, som vi åt i gräset vid ruinen.

Efter det satte vi oss i bilarna igen, och åkte till Vadstena för att titta på slottet och klosterkyrkan. Då hade det hunnit bli riktigt varmt i solen, och jag känner det nu kan jag säga, för jag har nog bränt mej lite på axlarna. Men det är sånt man får ta.
Liza pratade lite om både slottet och kyrkan, och vi fick gå runt och titta lite, vilket var riktigt intressant faktiskt. Dock tror jag att konfirmander var lite fel målgrupp för en sånhär resa. Jag tror att den hade varit mer uppskattad av de som varit aktiva lite längre, typ ledare eller ungdomsgruppen, för jag tyckte det var trevligt.

Vi gick förbi en glassbar när vi var på väg mot bilarna, så alla fick varsin glass i det varma vädret. Man var tvungen att äta fort, för det smälte liksom, haha.
När vi kom tillbaka till bilarna var alla trötta, så vi åkte hemåt. Resultatet var att nästan alla konfirmander somnade i bilarna på vägen hem. Likaså jag. Fast bara en väldigt kort stund.

När vi kom tillbaka hade jag ingen skjuts så jag hamnade hos min pappa och min syster efter många om och men. Sen strulade det till sig ännu mer. Men även det redde ut sig. Jag fick umgås lite med min syster, och dessutom övningsköra hem. En riktigt bra dag på det stora hela alltså!
Här kommer lite bilder från dagens resa. Alla bilder är dock tagna med mobilen.


Det var riktigt fint vid Alvastra kloster.


Här skulle det hållas bröllop.


Detta är en del av ruinen och där ser man Liza och Anna i örtträdgården.


Jag hittade ett stort träd, och Anna gör att man får lite perspektiv på hur stort det faktiskt var!


Vadstens Slott.

Nu blev det väldigt mycket konfirmander och annat i det här blogginlägget, men så är det ibland. Snart kommer elsk hit och då ska vi laga tacos och se på film.
Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0