Sommarjobb!

Överraskningen som T hade förberett var att vi skulle göra våfflor! Och jag ääääälskar våfflor, så jag blev jätteglad. Så vi gjorde våffelsmet, och sedan hjälptes vi åt att grädda våfflorna. Jag fick även vispa grädde, för hand. Gissa om min arm fick kramp?! Men det blev bra till slut det med. Och även fast det inte riktigt blev "frasvåfflor" så var dom goda ändå :)

Efter att vi hade ätit så skulle jag gå hem för att hämta lite saker, och när jag är påväg ner genom trapphuset ringer min mobil. Det var ett okänt nummer, vilket jag inte gillar så jag svarade lite halv surt; "Jaa, det Myh." Och då visar det sig att det är en kille från Kolmården som ringer. Jag låter genast lite trevligare, och han erbjuder mej jobbet (Som jag iof har sökt i tredjehand, men ändå) på Kolmården! Gissa om jag blev glad. Jag som har slitit mitt hår i denna jakt på sommarjobb, och så ringer han och erbjuder mej det. Jag behövde inte ens komma på intervju, eftersom jag jobbade där förra sommaren. Och då tyckte han det var onödigt. Så nu ska jag än en gång underhålla mej uppe i grindstugorna i safariparken en sommar. Men jag är nöjd. Det är ett jobb. Och arbetskamraterna förra sommaren var jättebra, så jag tror det blir bra i år med.

När jag kom hem packade jag ihop lite saker och sedan skjutsade mamma tillbaka mej till T, eftersom jag ska sova här inatt. Då behöver jag nämnligen inte gå upp lika tidigt imorn. Så det blir skönt.
Ikväll blir det nog att se på hockey. Jag vet att jag är störd, men har av nån anledning blivit lite halvt intresserad. Kan det ha något att göra med att min käre pojkvän är sportnörd?! Hehe :P

Nu ska jag vara lite social.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0