Nu får det väl ändå vara nog?! xD

Ibland så retar jag mej på vissa småsaker, och det kanske är onödigt. Men i alla fall. Jag gillar att reta mej på saker ibland, bara för att. Men ibland finns det saker som jag bara blir sur på. Som till exempel, vissa komentarer på min ålder. När jag sommarjobbade när jag var 15, så var det en på mitt jobb som frågade hur gammal jag var. Då sa jag 15. Han bara tittade på mej, och skrattade medan han sa åt mej att sluta ljuga. Han trodde tydligen jag var 18 eller nått. Visst, det är rätt kul att folk tror att man är äldre än man är, men man måste väl ändå tro på en människa som säger sig vara yngre då än man föreställt sig? (Om man inte är 40 kanske och låtsas vara 37, men det är en annan sak). Jag vet inte, jag kanske bara överreagerade?
Men det är inte bara då det har hänt. Till exempel på bussarna. Här i Norrköping kommun, är man ungdom till och med det år man fyller 26. Då en dag när jag skulle åka buss frågar chauffören "Du är vuxen va?" (Jag var 16 då). Jag tittar på honom lite förvånat och säger; "Du, jag är 16..." Han bara tittar på mej, och jag ser att han inte tror mej, men han slår ändå in ungdom, och jag fick åka. Jag menar, seriöst... han kunde väl ändå inte mena att han har så dåligt omdöme, att han såg fel på 10 år?! Och detta har hänt fler gånger, och jag kan säga att jag börjar bli liiiite smått irriterad!
Men det som riktigt fick mej att känna att det hade gått för långt var idag, när jag fick hem ett sånt där oranget pensionskuvert! Dom vill verkligen få mej att känna mej gammal, haha! Jag visste inte om jag skulle bli irriterad eller bara skratta först. (jag skrattade, rätt mycket!). Ibland får folk verkligen till det måste jag säga xD
Nog om det.

Idag har jag varit som en zombie hela dagen. Jag vet inte alls vart min energi från igår har tagit vägen?! Jag kanske förbrukade hela veckans energi, på en dag? Vem vet. Idag har jag i alla fall varit trött typ hela dagen i princip, och jag höll på att somna hemma hos T förut idag. Socialt av mej måste jag säga.
Sen var jag tvungen att åka hemåt. Dels för att jag skulle möta D och ge honom lite saker, och dels för att jag höll på att dö av hunger, och mamma skulle laga mat.

Nu sitter jag här och skickar lite sms med T, och funderar över om jag ska skippa dansen idag på grund av min trötthet, eller om jag ska göra en kraftansträngning och åka dit? Vi får se.
Ikväll kommer T hit efter träningen, så inatt kanske jag kan sova ordentligt. Man kan ju hoppas!

Längsta inlägget nästan va?
Hur har er dag varit förresten?!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah jag blir lika chockad det där med bussen händer mig med. Jag tycker vi ska ge alla busschaufförer en synundersökning xD haha!

2009-03-12 @ 20:41:06
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA! det tycker jag med, bra malin. Tycker nog att det har gått för långt när dom frågar efter legg för att dom inte tror på en. Jag hoppas verkligen att du får sova, så att zoombin vaknar upp som en solstårle imorron och sprider energi:D Puss på dig!

2009-03-12 @ 21:07:30
Postat av: Daniella

mitt namn kom inte med, men jag tror att du förstod att det var jag :P

2009-03-12 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0