Hemma igen efter DÅM

I fredags åkte ju jag, Mathilda, Marka och Marcus till Vimmerby och DÅM. Hela bilen var full med packning, eftersom vi tjejer som vanligt packar lite för mycket, hehe. Under resan ner satt jag och Mathilda och småsjöng och killarna läste tidning.
Fredagkvällen spenderades i stora salen med "Lära känna - Årsmötet" med roliga paraleller och skämt. Sedan satt jag, Hanna och Mathilda och spelade kort och pratade till tio i två på natten, och sen gick vi och la oss.

Lördagen bestog till stor del av att sitta i stora salen där årets distriktsårsmöte hölls. Jag tyckte att det var mycket intressant, och gillade många av disskusionerna som kom upp. Sedan satt vi i olika utskott, och jag tycker att vi kom fram till vettiga saker, och allas åsikter var bra. Det kändes som om jag var mer insatt i vad som hände och i alla frågor, än jag var förra gången, och det kändes bra.
På kvällen mellan klockan sju och halv elva valdes styrelsen ut, och det blev ju kaos som vanligt när folk inte får som dom vill, eller inte kan acceptera saker. Alltså tog det hela mycket längre tid än det hade behövt. Men men. Under denna tid inföll ju även Earth hour, och vi släkte ner allting i huset förutom nödutgångsskyltarna, och tände istället massor av stearinljus. Det blev jättemysigt, fast det var svårt att se vad man skrev. I Vimmerby släckte man ju ner all gatbelysning och sådant, så jag kan säga att det var ganska mörk ute...

När mötet var slut för dagen var det mässa i kyrkan, och efter det satt vi och pratade en stund innan vi gick och la oss. Jag som trodde att min mobil skulle ställa om sig till sommartid själv, satte alarm som vanligt för att vakna i tid. Men när Joel kom in och tände taklampan och ropade frukost, blev det ett faktum att så High-tec är inte min telefon...
Efter frukosten upptogs mötet igen, men dessa punkter gick snabbt, så mötet blev avslutat i tid. Sedan städade vi i rummen där vi hade sovit och sådär, och sedan åkte jag, Mathilda och Marcus hem innan mässan, för vi ville verkligen komma hem, efter en så pass lång helg.

Nu är jag hemma, och har tagit ett bad. Snart ska vi nog iväg och titta på en lägenhet som vi kanske ska ta, och sedan ska jag väl försöka packa upp helgens väska.
Ikväll kommer T hit, och jag har saknat honom jättemycket! Det bli pasta och kyckling med curry, mys i soffan framför Van Vetereen (stava?) och godis. Mys!

Bilder från DÅM kommer finnas på min bilddagbok. Jag heter Inpurepanic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0