En tisdag

Idag har det varit en rätt lugn dag i skolan. Första lektionen satt vi och pratade med en LiU-student.Inte så givande som jag hade hoppats på kanske, men lite vettigt sa hon iaf. Fast det känns ändå rätt onödigt att lyssna när hon pratar om just LiU, eftersom jag ändå inte ska plugga där. Men jag antar att det är rätt lika på många ställen.

Efter det hade vi lunch, och det var någon äcklig gryta med massa bönor i. Jag måste säga att skolmaten inte är världens fräschaste asså. Dom måste ju kunna göra något åt den? Varför inte lägga pengar på att förbättra maten istället för att måla om skolans korridorer. Visst, jag hade förstått det om de blev finare, men dom målade om en ljusgrön, eller om det var blå korridor, till bajsbrun. Jag menar, det piggar ju inte upp precis. Men men. Varför ska man lyssna på folk som inte sitter i elevrådet. För elevrådet för hierarki (stava) på vår skola. Jaa, så man kan ju inte lyssna på nån annan. Här är det enmansbeslut, oh jaa! Fy fan säger jag.

På eftermiddagen hade vi mediaproduktion, och jag och Daniella skulle sammanställa en intervju. Det gick dock lite segt, så jag bestämde mej för att göra det hemma ist. Så det blev ännu en eftermiddag i cafeterian. Sedan gick jag och Malin och gjorde ett historia-prov klockan två. Det gick nog bättre än jag hade vågat hoppas på måste jag säga.

Nu ska jag börja med maten för snart kommer mamma och mormor hem. Sedan blir det att gå bort till T tror jag. Vet inte om jag sover där också, det är sånt som märks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0