I drömmarnas värld på IKEA.se

Jag satt här och kollade runt lite, och hamnade på ikea's hemsida. Då började jag fundera på vad allt jag skulle vilja ha därifrån kostade. Så jag började leta upp allt som jag kunde tänkas vilja ha (jag har säkert glömt några saker) och slog in vad det kostade på miniräknaren. Det var matbord, soffa, säng, garderober och allt man kan tänka sig. Det lilla kalaset slutade på 43766 kronor. Det var då jag insåg att jag faktiskt bara drömde. Jag önskar verkligen att jag hade dom pengarna, för lägenheten skulle vara superfin då! Jag lovar. Men men, man måste ju få drömma här i livet också. Vem vet, lsk kanske blir jätterik, eller jag, det vet man ju aldrig, haha.

På tal om elsk så lovade jag Malin att lägga upp några av konversationerna han och jag hade igår under forbollsmatchen. Det kunde låta såhär:

Jag: Vadå offside?! Va fan är det?
Elsk: alltså, det är ju när en spelare är... (jag fattade inte vad han sa)
Jag: Hmm, okej.
Elsk: Mm...
Jag: Jag fattar inte ändå. Jag tycker sånt är onödigt.

Eller såhär:

Komentatorn: Dom markerar sitt revir...
Jag: Jag hoppas dom inte gör som hundar gör...
Elsk: (Tittar på mej med en blick som säger att han funderar på om jag seriöst är blond egentligen) Men alltså elskling! Dom skulle ju liksom bli utvisade då.
Jag: Jaa, men om dom inte skulle bli det, skulle dom göra som hundar då?
Elsk: Nej.
Jag: Nehe, vad tråkigt då.
Elsk: Mm... (är jätteinne i matchen)
Jag: Är jag jobbig?

Jaa, så kan det vara att titta på fotboll med någon som är helt ointresserad och bara vill jävlas med att ställa dumma frågor när det är som mest spännande. Jag tycker nästan synd om elsk. Han måste hata mej inombords när jag göra så. Men men, sån är jag. Om jag ska vara ärlig, så somnade jag efter ett tag, haha. Då var jag ju i alla fall tyst, så det var väl bra.

Nu ska jag snart ringa den bollsparkande pojkvännen, och höra om han kommer hit eller inte. Hoppas ni har haft en bra helg! Nu börjar snart sista veckan innan sommarlovet.

Kommentarer
Postat av: Linnärta :D

Haha, det är han som är konstig de vetu ;) jag ska nog lära dig offside en dag ska du se ;)

2009-06-07 @ 21:59:32
URL: http://entand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0