What day is it? Assholes day?!

Hela den här dagen har varit helt rubbad. Först så var jag jättepigg på morgonen, men direkt när jag satt mej på 117 så bara försvann det, och jag blev hur trött som helst. Sedan när jag kom till jobbet började det regna, och till råga på det så var Philip sjuk. Så vi var en man kort i ca en timme, men det löste sig till slut med hjälp av Erica.
    Efter att ha undvikit att gå upp på högland bland alla lamor, kom Stina och bytte av mej och så fick jag lunch. Efter ett tag fick jag lite sällskap, och då satte vi igång med lite bus till Lisa som gifter sig på lördag, hehe. Alltid lika roligt.

På eftermiddagen satt jag och slussade bilar i min ensamhet, och så kommer det in en bil som ställer sig jättenära grinden. Jag tänkte att "jag har stängt när folk har stått så tidigare" så jag stängde grinden. Inte fan kunde jag veta att den jävla bilen hade dragkrok. Så grinden tog i dragkroken och stannade. (Grinden var då halvt öppen) killen i bilen slänger sig ut för att kolla att det inte blev någon repa i hans älskade jävla volvo. Rakt framför djuren! Jag fick honom i alla fall att gå in i bilen så jag kunde stänga, och sedan klev han ur igen. Jag öppnar då fönstret till min lilla grindstuga, för att prata med honom.
Detta var vår konversation:


Han: Var det du som stängde grinden? (Lite halvsur)
Jag: Jaa, det var jag. (Trevlig som man måste vara)
Han: Det var väl jävligt onödigt?! (Lite surare)
Jag: Nej, jag var tvungen att stänga, så att bilarna kunde åka vidare. (Fortfarande trevlig)
Han: Men det var ju fortfarande jävligt onödigt. Du såg väl att vi stog där?! (Ännu lite surare)
Jag: Jag trodde faktiskt att det var större mellanrum än vad det var, och det var absolut inte meningen. (Börjar bli lätt irriterad)
Han: Det var ju en jävlig tur för dej att det inte blev nått på bilen! (Skitsur)
Jag: Jaa, det tycker jag med, men du behöver inte hota mej för det! (Börjar bli riktigt sur)
Han: Jag hotar dej inte, jag säger bara att det var en jävla tur för dej. hade det blivit något hade antingen du, eller parken fått betala en jävla summa! (Asförbannad)
Jag: Om du inte visste det så åker du in här på egen risk! Pucko! (Jag drar igen fönstret vid det sista och är riktigt förbannad).

Som tur var för honom, satte han sig i sin jävla volvo och körde vidare. Hoppas att han hade en jävla skitdag sen!

Inte var det nog där heller. Utan ett par timmar senare kommer det in en bil (ytterligare en volvo) som verkade ha lite problem. Så Wilda åkte bort till honom för att fråga vad som hade hänt, och om hon kunde hjälpa till. Det första hon får tillbaka när hon frågar snällt och trevligt, är en lång jävla utskällning. Han hade tydligen problem med kopplingen och tyckte att han behövde stå stilla ett tag. Han struntade totalt i att han stoppade upp trafiken, men körde iväg efter ett tag i alla fall. Jag försökte få kontakt med honom när han åkte förbi mej, för att kolla om allt var bra och han kunde fortsätta eller ville stå en stund till. Men han ignorerade mej totalt och körde vidare in i lejonanläggningen. Där fick han problem igen. Sofia satt som nummer sju, och idag var hennes första dag på jobbet. Hon kollade med oss om hon borde åka fram och kolla, men vi ville bespara henne en likadan utskällning som Wilda fick, det hade nog fått henne att sluta. Så vi lät den dumma killen stå där ett tag, och han kom väl ut till slut. Vi brydde oss faktiskt inte så mycket. Hoppas han med fick en skitdag!

Vi fick jobba över idag med, men jag fick i alla fall skjuts hem av Emelie. Så jag var hemma igen efter 13 timmar, och nu ska jag bara ta det lugnt. Imorn äre jobb igen!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Du behövde verkligen poängtera att det var Volvo båda två va?;)

2009-07-30 @ 22:40:18
Postat av: Malin

HAHAHAHAHAHA jag skrattar fortfarande åt det där ;) du är så söt när du är sur :P

2009-07-30 @ 23:20:38
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0