Att fördriva tid

Jag kan säga att jag iag, efter konstens alla regler verkligen har lärt mej hur man fördriver tid! Först går man till ungdomsmottagningen (där man har tid klockan nio) och får sitta och vänta massa i väntrummet (för att man kom för tidigt). Sedan får man prata med en random barnmorska som ska rota i ens privatliv och fråga massa dumma frågor. Tur att hon inte ställde samma IQ-befriad idiotfrågor som den förra gjorde. Då hade jag skrattat och gått därifrån!
     I alla fall. Sen får man sitt recept på sina små piller (P-piller, och inget annat) och sen går man därifran. Sen bestämmer man sig för att gå upp till Söder Tull istället för att ta spånkan, det fördriver man tid på. När man kommer upp till Swedbank gör man ett kontoutdrag för att se vad månadens sista dagar har att erbjuda. 222 kr för att vara exakt. Inte mycket att hänga i julgranen. Man gillar att man har sommarjobb, för då får man lön på fredag.

Sen fortsätter man till donken, där man köper en kaffe latte, som man sedan tar mad sig till Söder Tull där man sätter sig och väntar på att Daniella ska komma. Där fördrev jag tjugo minuter till. Sen när hon väl kommer, följer man med henne ner till Skandia Mäklarna, där hon jobbar för att underhålla henne en stund. En stund blir fyra timmar, och under den tiden hinner man med att träffa Malin, lära sig lite om sitt eget beteende enligt några papper, köpa fika och gå på toaletten. Sedan bestämmer man sig för att följa med Daniella hem, för att man inte har nått bättre för sig. Alltså, man sätter sig på en 459, mot Valdemarsvik och går av i Gusum.
     Där tapetserar man lite (eller åtminstone tittar på) och sedan är man med och färga Matildas hår. Ungefär kvart i tio på kvällen springer man ner till bussen mot Norrköping och åker hem igen. Och jaa, nu sitter jag här. Men ni måste ju erkänna att jag faktiskt lyckats med mitt uppdrag att fördriva tid rätt bra?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0