Saco-mässan

Yes. Nu är vi hemma igen, och jag lever. Kändes en aning skumt att komma till skolan tjugo över sju när bara städtanterna var där. Men vi stog där tappert i kylan och till slut kom bussen. En fancy långfärdsbuss, jo jag tackar ja! Vi gick på och satte oss och kvart i åtta rullade vi iväg. Jag, Malin och Céline somnade som stenar och vaknade sedan två timmar senare när vi var framme. Mycket trevlig bussresa.

När vi kom in fick vi först ställa oss i en enorm kö för att komma in, och sen var det dags att mingla runt bland alla stånd. Vart vi än hamnade så fick vi med oss kataloger därifrån, så jag kan säga att jag nog hade ett ex antal kilo mer med mej på bussen hem. Två fulla påsar blev det.
På lunchen praktiserade vi lite Taizékänsla och satt på golvet och åt våra hamburgare. Anledningen var väl egentligen att det var fullt vid alla bord. Lamt tycker jag för ett så stort ställe.

Halv tre satt vi i bussen igen, och kvart i rullade vi tillbaka mot Norrköping utan att ha blivit ett dugg klokare. Ca två minuter efter att vi hade åkt iväg sov jag som en klubbad säl, ända fram till Nyköping där alla idioter i bussen började skrika på att dom skulle ut och röka. Efter mycket om och men somnade jag om och vaknade vid hamnbron i Norrköping. En ganska trevligt bussresa det med.

Trots dessa nästan fyra timmar extra sömn så är jag så trött att jag skulle kunna somna nu. Tio i sju liksom. Vad är det med mej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0