Jag = Elak?

Jag satt just och pratade med Malin i telefon och uttryckte mitt hat mot en speciell människa. Vad har då denna människa gjort för att förtjäna mitt hat? Dödat någon? Stulit? Misshandlat? Trängt sig före i kön på Ica? Kastat en snöboll på mej? Svaret på alla dessa är nej. Ändå hatar jag henne. Anledningen till varför jag hatar henne, finns egentligen inte. Hon har egentligen inte gjort nånting. Jag bara hatar henne i alla fall. Är jag elak bara därför? För att jag inte tål en annan människa, eller stör mej på henne? Gör det mej elak?

Det är egentligen inte min mening att vara elak. Jag är bara en parson som antingen gillar människor, eller tycker illa om dem. Det finns liksom inget mitt i mellan känns det som. Och många klagar på att jag är som jag är. Men jag kan inte göra någon åt det. Det är sån jag är. Och antagligen kommer jag att fortsätta vara så. Det är den jag är. Take it or leave it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0