Äkta kärlek

Det du gjorde med mig
Det var stort det du gav mig


Du lärde mig vad äkta kärlek var.
Du lärde mej även...
... att det kan vara romantiskt att sova i tält i en vecka,
och att man kan ha sopsäckar som regnjacka.
... att man får plats två i ett badkar
och att man i princip får syrebrist efter en timme i ett badrum med massa ljus.
... att det är barnsligt kul att kittlas
och att man kan underhålla sig med det i flera timmar.
... att pepparkakshus är svårare att bygga än man tror
och att sockret stelnar och sitter fast i stekpannan efter en kvart.
... att man kan leka med bilbana även om man är 17 år
och att det dessutom är kul.
... att man kan sova i leksakstält om man bara vill
och att man tyvärr får syrebrist av även det.
... att man inte kan gena över en skidbacke utan att halka
och att jag ser väldigt rolig ut när jag blir förbannad på skidorna.

Du var äkta kärlek för mig
och jag älskar dig fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0