Sex and the City - the Real life

Jag tittade nyss på Sex and the City-the movie, och det slog mej att det lika gärna skulle kunna vara jag, Malin, Daniella och Céline, istället för Carrie, Miranda, Samantha och Charlotte. Allt kanske inte stämmer, men vissa saker.

Malin-Miranda:
Malin är en mycket smart tjej, som alltid verkar veta vad man ska göra när man har problem och kommer alltid med bra lösningar. Även fast hon ställer jobbiga frågor om hur man känner ibland, så menar hon ändå alltid väl. Visst har hon sina problem hon med, men de verkar alltid lösa sig på något sett. Dessutom skulle hon bli en underbar mamma.
Miranda är likadan. Hon är advokaten i gänget, och vet alltid hur man ska få fram den bästa lösningen, i alla fall för andra. Hon kan verka lite stressad ibland, men hon tar sig alltid tid för sina vänner. Precis som Malin.

Daniella-Samantha
Precis som Samantha är Daniella en väldigt upptagen tjej, men låter sig inte stressas för det. För hon gillar att ha det så. I filmen köper Samantha en hund, för att den är så lik henne, och jag måste faktiskt säga att Hilda är rätt lik Daniella. Så på den fronten stämmer det med. Samantha är inte förhållande-typen, vilket Daniella kanske är. Dock verkar det inte så just nu, men det har väl sina anledningar. Jag vet inte, jag bara tycker de verkar rätt lika. Båda är så självsäkra på något sätt, men på ett positivt sätt!

Céline-Charlotte
Charlotte är den av dom fyra som verkligen har allt egentligen. Man och barn och är dessutom väldigt vältränad. Jag tror inte Céline skulle sattsa på ett förhållande om det inte var bra, och det får mej att tro att hon kommer hitta rätt. (det kanske hon redan har gjort, vem vet) Hon tränar varje dag, eftersom hon har sin häst att ta hand om, och hon springer även varje dag, precis som Charlotte. På något sätt, så är dom båda den som inger lugn i gänget. Men om något stort händer så vet vi att båda kan skapa lite dramatik om dom vill. Dessutom säger dom precis vad dom tycker, vilket i alla fall jag, tycker är en riktigt bra egenskap.

Jag-Carrie

Först visste jag inte riktigt vem jag var i skaran, men idag föll det mej in. Både Carrie och jag älskar att skriva. Det är faktiskt så mycket lättare att få ur sig allting då. Och vem vet, kanske jag blir en författare en dag, och skriver om våra liv?! Dessutom letar hon efter kärleken, och hon finner den i Mr Big. Men hon är inte nöjd där, hon vill bo ihop och ha ett "stort vitt bröllop". Så i all hysteri, glömmer hon det som är viktigast. Kärleken. Och det är nog där jag och Carrie är mest lika. Jag tror att jag med glömde bort kärleken för en stund, för att jag bara ville ha mer. Så jag tänkte inte på, eller såg inte, det jag redan hade. Förrän det var försent. Det fixar sig för Carrie. Och jag får väl bara hoppas att det gör det för mej med.

Det jag försöker säga tjejer är att ni är underbara alla tre. Vad skulle jag egentligen vara utan er? Ni finns där när man mest behöver er, och det är jag så himla glad för ska ni veta. Jag hoppas att vårt sista år på Kungsgård blir underbart. Hoppas bara vi kan få in våra små disskusioner, fast vi inte har mpr i år. Men det tror jag nog att vi ordnar på något sätt. Jag hoppas att det här året inte blir det sista tillsammans, för er vill jag har kvar som vänner! Tack för att ni finns alla tre<3


Kommentarer
Postat av: Malin

Aaaw, nu rinner mina tårar :') sötnos, vad gullig du är!<3

2009-08-02 @ 14:19:54
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/
Postat av: Daniella

vad gullig du är :) <3

2009-08-10 @ 15:21:15
URL: http://denisedaniellajozafine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0