Det här med brandvarnare...

Det har varit en lång dag idag, och nu är jag äntligen hemma igen.
Först var jag ju hos mormor, och där fick jag äppelkaka och massa vaniljsås när jag kom dit. Sen satt vi och pratade om allt och inget i ett par timmar. Sen förklarade mormor lite om alla hennes satans blommor som jag ska sköta i två vckor nu när hon rymmer till norrland. Kan ju inte påstå att jag egentligen lyssnade så bra, men det ska nog gå bra det med!

Sen tyckte mormor att det var dags för mat och vi tog dom tio stegen in till pizzerian (den ligger precis bredvid hennes hus) och beställde mat. Det blev flaffel (läs: falafel) och pomme, med vitlökssås. MUMS kan jag säga! Dock blev jag så mätt att jag hae kunnat rulla hela vägen till Sörping. Men jag fick skuts av mormor istället, hehe.

Träffade Malin vid Fix och vi ägnade ca en halvtimme åt att hyra film och gömma oss för folk vi inte ville träffa. Sen köpte vi dipp på Willys, och sen gick vi hem. Vi hade hyrt två filmer, men hann tyvärr bara s en av dom. I taket lyser stjärnorna. Och jag måste ju än en gång få uttrycka hur illa jag faktiskt tyckr om svenska filmer. Jag trodde jag skulle dö av skratt ett par gånger. Helt otroligt dålig film. Tur att boken är bättre, haha!

Jag tog bussen hem vid tio över tio, och fick nästan tinnitus på köpet. Har nog aldrig hört fulla människor "skriksjunga" så högt i mitt liv. Dessutom försökte folk åka gratis och grejer, vilket resulterade i en försenad buss, så jag missade precis min 117 och fick istället stå på söder i 26 minuter innan nästa buss kom. Inte det roligaste kanske. Kallt var det också. Men händelserna är inte slut där. När jag öppnar dörren här hemma hör jag hur det piper var och varannan minut. Kollar upp i taket och inser att brandvarnaren blinkar rött. Lågt batteri. Kul!
Det var bara att hämta en stol och sedan försöka lista ut hur man skulle få ner fanskapet. Till slut gick det och jag pillade ut det förbaskade batteriet. Så nu är den tyst i alla fall. Får väl köpa nytt batteri imorn eller nått.


Nu ska jag väl snart gå och lägga mej.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0