090824

Tempot idag har verkligen varit högt, hela tiden. Vi började skolan tio över åtta, med individuellt val. Eftersom vi har bytt lärare gick vi igenom vad vi gjort och inte i kursen. Det visade sig att vi enbart har gjort tre av fjorton uppgifter! Helt galet. Så vi kommer i princip få vända ut och in på oss själva för att hinna. Men det får väl gå på nått sätt, haha!
     Sedan hade vi en liten rast och jag sprang till cafeterian och köpte frukost. Fick slänga i mej alltihopa lite snabbt, för sedan skulle vi vidare mot naturkunskapslektionen. Jag trodde verkligen att det skulle vara skittråkigt, men våran lärare verkar riktigt rolig och glider hla tiden in på sidospår när han ska förklara saker. Jag gillar lärare som inte slaviskt går fter läroplanen och skolledningen utan vågar vara lite crazy! Och där kvalificerar han sig verkligen, haha! Om jag skulle bli lärare, skulle jag bli en sån!

Något som jag gillar med att gå i trean är alla intressanta kurser vi ska läsa. Och jag tycker verkligen att dt ska bli kul med till exempel psykologi! Ni kanske tror att jag är galen, men det struntar jag i. Jag tycker det ska bli kul i alla fall. Tran är nog den årskurs som bjuder på roligast kurser, så det här ska nog gå bra!
     På eftermiddagen hade vi text och skrev klart våra intervjuer. Det känns verkligen som om man sitter på en tidning och skriver, för han ger oss en deadline och allting. Visst är det svårt, men utmanande! Det kan nog bli kul.

Som jag kanske har skrivit (jag vet inte om jag har det) har ju jag och Malin lagt in samhäll B som en extrakurs, och idag var första dagen med den. Vi hamnade i två olika grupper och kastades in i arbetet huxflux, men det ordnade sig rätt bra i alla fall. Dom vi läser den med går i tvåan, så det känns lite konstigt för man vet ju verkligen inte vem någon är, men det löser sig nog det med. Hoppas bara inte vi ska hålla på med grupparbeten för mycket. jag gillar det verkligen inte. Det kanske är en väldigt dålig sida ja har, jag vet inte. Men det går bara inte. Jag gör hellre allt själv!

Usch, det blev säkert en tråkig blogg, men men.


Hur känns det för er som också har börjat skolan igen? Kul?

Kommentarer
Postat av: Tomas

Psykologi är en jättekul kurs, i alla fall om man får en bra lärare:)

2009-08-24 @ 21:40:56
URL: http://www.metrobloggen.se/sanningenomtomas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0