Ullared

Dålig uppdatering den här helgen, men jag har helt enkelt inte varit hemma, eller haft tid att sätta mej vid en dator. Igår kom jag hem från Katrineholm vid halv tolv, och dagen bestog av att sova och försöka få bort huvudvärken, som var en konsekvens av den otroligt roliga kvällen hos Irina!
Olivia hämtade mej vid fyra och då åkte vi ut till blacka. Senare på kvällen åkte vi upp till stallet och löshoppade Bo, men det gick väl inte så jättebra. Det slutade med att Oli fick springa framför Bo med en apelsin i handen och hoppa hindrena innan Bo. (Han gillar apelsiner, jaa!).

På kvällen åkte jag och Oli bort till Herrbeta där Mathilda jobbar, för att hämta henne eftersom hon inte hade någon bil. Vi satt och pratade skit en stund tills dom var klara, och då åkte vi hem och la oss. För alla var sjukt trötta, och vi skulle ju upp klockan fyra på morgonen.

Och jag kan säga att det var svårt att komma upp imorse, men det gick till slut. Det blev en tallrik fil, och sen in ut till bilen. Vi var iväg vid fem. Vi åkte in till Linköping och hämtade Alle, och sedan åkte vi mot Ullared. Stannade och fikade efter ett par timmar, och sedan blev det kisspaus i skogen längs vägen. Intressant kan jag säga. (Det roliga var att när vi började åka igen och kom runt kröken, fanns det en rastplats med toaletter där...)

Vi kom fram vid tio i nio, och då var kön rätt lång. Men det gick rätt snabbt att komma in ändå. Det var rätt mycket folk som sagt, men det gick någorlunda bra att få med sig vagnen överallt. Jag spenderade liiiite mer pengar än jag had tänkt, men jag har bara köpt saker jag verkligen kommer använda, så inget var onödigt. Plockade till och med bort massa saker innan vi betalade. Så lite duktig var jag. Det var mer än vad man kan säga om Mathilda. När hon stod i kassan och skulle betala insåg hon att hennes bankomatkort låg hemma i jackan. Så Alle fick rycka in och vara ekonomiskt stöd, hehe.
Vi gick och åt efter det, och jag tog en riktigt god kycklingsallad. Sedan gick vi in igen och jag hittade lite saker till, men kan inte säga vad det var, för den personen kanske läser det här innan den får det... Efter det satte vi oss i bilen igen, och det var dags för hemfärd. Jag var hur trött som helst och sov i kanske 45 minuter. När jag vaknade skulle vi tanka, och jag sprang in på shell eller vad det var, och köpte jordnötsringar, för jag var sjukt sugen på det! Sedan fortsatte resan hemåt. Vi lämnade Alle i Linköping, och sedan körde Oli och Mathilda hem mej.

Nu har jag duschat och ätit några mackor, så nu är jag fit for fight igen. Sitter och tittar lite halvt på tv samtidigt som jag skriver, och snart ska jag väl gosa ner mej i soffan och glo på nått skitprogram tills T kommer hem. Vilket borde bli ungefär halv tolv. Jag kommer vara astrött, men det är det f*n värt. Jag har inte träffat honom på flera dagar, och vi brukar ju ses varje dag. Det är jättekonstigt... Så jag ska försöka hålla mej vaken tills han kommer.

Nu ska jag sega i soffan och äta choklad.


Bilder på allt jag köpte på Ullared kommer imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0