090426

Äntligen hemma igen!
Det har varit en lång helg, med ganska mycket att göra. Igår var det ju första dagen på jobbet, och det var intressant kan jag lova. Får se hur vi tar oss igenom sommaren med det här teamet, hehe. Det ska nog gå bra. Dock var det väldigt lite att göra igår, så man satt mest och bara tittade ut. Djuren var tråkiga och låg mest och sov, så det var inget liv på den fronten heller.

Efter jobbet kom mormor och hämtade mej, och skjutsade ut mej till blacka där jag hamnade mitt i taizémässan. Lite pinsamt och gå runt i Kolmårdenkläder, men jag hade inte haft tid att byta om. Det gjorde jag senare när vi var tillbaka på Skogängsgården för lite lekar och mat. Måste säga att kvällen blev riktigt lyckad!

Senare på kvällen åkte vi hem till Carl en sund, eftersom hans föräldrar är utomlands, och han ville ha lite sällskap. Vi drack te och bara pratade och hade det hur mysigt som helst! Fler gånger, ja tack!

Vi var hemma klockan ett, och imorse ringde klockan vid halv nio. Jag var fortfarande trött men jag var tvungen att gå upp. Jag och Mathilda var tvugna att gå på mässan, eftersom våra konfirmander skulle gå. Men det var riktigt trevligt, och efteråt fick vi tårta eftersom de hade bjudit in folk som fyllt år. Sen åkte vi hem till Mathilda igen för att hämta saker, och sedan skulle jag åka hem. Det blev dock inte så, för bussen hade gått sönder, så jag fick vänta ytterligare två timmar, på nästa buss.

Men nu är jag hemma, och det är rätt skönt faktiskt. Har badat och nu ska jag försöka få ihop något att äta. Det står mellan ris, majs och bacon, eller våfflor. Vet inte alls vilken det blir, haha. Men det får vi se. Sen ska jag se på One Tree Hill, och ikväll runt tio kommer T hit. Mys<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0